Layan Diri

Loading...

..SaYaNGku FaiSh..

1 Komen Yang Bernas

12.5.11

" Stim " sepanjang malam.

Salam, 1blogger 1malaysia..

Malam tadi aku rasa malam yang amat panjang, kerana aku tidoq tak sedarkan diri...Anak menangis ker, mak budak teriak ker langsung tak menjengah ke telinga aku. Sunyi sepi jer aku rasa. Mimpi pun tak datang menyinggah.

Cuma yang aku terasa seperti diawang-awangan, khayal semacam jer...

Waktu sebelum tidur
Tengah syok melayan 360 di TV3, yang bercerita tentang basikal lama aka basikal tua...
Itulah kenderaan aku naiki ketika masih belajar disekolah menengah. Untung kalau naik basikal beroda besar nie..laju semacam jer bila dikayuh..member aku banyak yang pakai basikal beroda kecil..dengan selamber lah korang aku tinggalkan..

Basikal tua pada zaman aku itu seumpama basikal racing lah kononnya, basikal racing tahun itu agak mahal harganyer manakan mampu abah aku nak beli..Basikal tua itu pun abah punya, dia ada dua jadi dia bagi aku satu. Best jugak mengenang kisah dulu-dulu.

Pekan/pusat bandar/sekolah terletak lebih kurang 10km dari rumah aku, jauh....takder lah jauhkan, aku boleh ulang alik hari-hari hanya dengan menunggang basikal jer...kalau sekarang memang tak terdaya kut..1km pun aku dah mengah/semput gila..Basikal tua tu dah tiada lagi ia telah dijual sebagai besi buruk setelah berkhidmat dengan cemerlang sekian lamanya. Nostalgia..nostalgia....rasa macam nak cari basikal tua lah pulak...

Waktu nak tidoq

Telan pil selesema dengan pil ubat batuk atas arahan doktor, maka berlakulah ke "stim " an sementara otak aku. Cehhh patutler aku rasa diawang-awangan..ZZZZZZZZzzzzzzzzz



Alahhumma Alaika Bi yahud - Ya Allah, hancurkan kaum yahudi
1 Komen Yang Bernas

11.5.11

Memang hari yang panas

Salam, 1blogger 1malaysia..

Seram sejuk, pinggang rasa nak patah, kaki terasa amat lenguh sekali...adoiiii dah puas aku menggeliat untuk legakan sakit pinggang nie...nak kena cari maajun Petani nie...

Tapi bila terbaca cerita nie, hati pulak terasa sakit..betul!! sapa baca mesti sakit hati punyalah...aku gerenti...
Aku yang duk seram sejuk nie pun terasa panas kembali...memikirkan sanggupnyer manusia memperbodohkan manusia lain demi kesenangan diri sendiri...apa halkan...tak boleh kah buat kerja yang jujur...sejujur..jujurnya...tak bolehkah mencari yang halal dan berkat hasilnya...Aduhhh manusia-manusia bermacam ragam dan peel..

Korang bacalah kupasan dan pendedahan dari blog yang sememangnyer kerja dia mendedahkan dan melaporkan realiti dalam kehidupan..

Kerja yang murni telah Tuan buat...TQ
Syabas pada KPDNKK cawangan Gombak...


Alahhumma Alaika Bi yahud - Ya Allah, hancurkan kaum yahudi
0 Komen Yang Bernas

Semalam yang panas

Salam, 1blogger 1malaysia..

Semalam yang terik lagi panaih tak hingat..aku rasa mau dalam 35 darjah celcius kut.
Bermula kerja aku disite setelah menyetelkan kerja-kerja dipejabat ( yerla tu ), dalam jam 9.30pagi aku pun geraklah ke tapak kerja yang mengambil masa sepatutnya 15 minit tapi aku dah jadikan tempoh perjalanan menjadi 45minit.

Apahal lak lambat sangatkan....mau tak lambat aku bawak keta dalam 40-50 km sejam jer dan tak memotong pun sepanjang perjalanan ke tapak kerja...berhemah bukan...kejadah berhemah aper!! Sajer nak curik tulang jer...Buat aper laju-laju..bahaya!!! Lagipun geng-geng dah gerak dulu...mestilah depa dah sampai and dah start buat kerja...

Dalam perjalanan aku nikmatilah keindahan alam semulajadi, sawah bendang, parit-parit yang menemani aku sepanjang tempoh perjalanan...Indahnyer ciptaan tuhan yer...lapang sikit minda nie...padi dah menguning tunggu masa untuk dituai...mesin-mesin padi pun dah beratur menunggu enjin dihidupkan dan tuan tanah pun tentunya sudah berkira-kira keuntungan yang bakal dimiliki..( entah ada ke tidak )

Aduhhh dah nak sampai dah....
Buka jer pintu kereta, terasa sekali perubahan suhu badan aku yang tadi bukan main sejuk dibuai aircond kereta..nahhh sekarang dibakar mentari la pulak...
Dari jauh dah nampak kesibukan kerja semua...ada yang melambai-lambai, ada yang mengibas-ngibas dan ada yang mengelap peluh seumpama selesai...perghhh banyak tul peluh ngko...

Aku pun terus menuju ke tempat kerja, sekali pandang jer, laju jer kaki aku ke gerai minum tepi jalan yang memang tersedia sekian lama...perghhh untung ler makcik hari nie...dalam kedai aku lihat, bos besar, bos kecik segala jenis bos tengah syok mengopi...ermmm langkah kanan aku hari nie... ( kanan haper, gerenti aku yang kena payung nie )

Confirm...memang aku kena bayar, pabila sorang-sorang angkat kaki berlalu tanpa menyeluk poket memasing...

" makcik kira semua, saya bayar" kata aku dengan nada sedikit sedih...bukan aper cuma not 50 jer ader dalam poket nie...

************************

Makan tengahari nanti, gerenti aku makan tempat jauh dari situ...yaaa gerenti punyalah....


Alahhumma Alaika Bi yahud - Ya Allah, hancurkan kaum yahudi
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Malaysia Super League - PERAK