Layan Diri

Loading...

..SaYaNGku FaiSh..

8.10.10

Aku punya kerja

Salam, 1blogger 1malaysia..

Kerja... kerja... kerja...
Lokasi Jalan Changkat Jong, Teluk Intan berdekatan dengan Hospital Besar.
Kebocoran paip bersaiz 700mm.


  
Inilah dia paip yang bersaiz 700mm ataupun 28inci...sikit punya tebal besi pun boleh bocoq jugak..itulah penangan tekanan air..jangan memain wooo..boleh membawa malang aka maut.

Semalam satu aduan telah dibuat oleh orang awam...depa kata ada ayaq kluaq kut celah longkang.. kami dengan segera ke lokasi untuk mengkompom kan aduan tadi.. 


 Sampai jer dah dengaq deruan air kuat...kompom bocor....tu nampak tak air mencurah kluaq ke longkang...seperti apa yang diadu oleh pengadu...bocor dah kompom, sekarang kena arrange tukang baik pulak...aktiviti kontek-mengontek pun berlaku...ada satu kontraktor nie setuju dan boleh buat kerja...kontraktor yan lain semua bagi alasan..sebab depa tau kerja repair paip besaq nie..makan masa yang lama.


 Ok geng..pi tutup ayor sementara nak korek nie..
itulah arahan yang dikluaqkan...nasib baek kerja ni tak melibatkan pengguna. kalu tak mau kena hantaq notis dulu.. ini dikira imergensilah..tak payah notis dan pengguna still dapat ayaq lagi.. backhoe pun start kerja korek-mengorek sampai nampak jelas bocor...barulah tau aper yang bocoq dan lagu mana nak repair..betoi tak...

 
 Agak lama jugak nak nunggu kerja korek tanah tu...palagi jom pi minum.......sori gambaq senget...mujoq ada kedai mamak dekat situ....pekena teh dengan roti canai buat alas perut.

Ghoper-ghopernyer kerja repair bocor tu sampai ke pagi nie daaa....geng dah tunggang terbalik....duk berjaga jer....takper2 pagi nie tukar orang lain pulak jaga...harap2 kerja nie tak malarat sampai ke malam lagi..kalu tak nahaiiiii duk kena berjegil mata...

En.Epai Berkata:- terasa nak kongsi cerita perihal kerja aku plak buat masa nie...kuikuikui
Alahhumma Alaika Bi yahud - Ya Allah, hancurkan kaum yahudi

0 Komen Yang Bernas:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Malaysia Super League - PERAK