Layan Diri

Loading...

..SaYaNGku FaiSh..

7.1.11

Datuk Misbun bersara ( belum masanya lagi )

Salam, 1blogger 1malaysia..

Entry kali nie perihal datuk jugak..semalam Datuk Siti, tapi hari nie Datuk Misbun Sidek...
Jangan kata korang tak kenal pulak....kena pukul ngan riket nanti.....

Yaa.. Misbun dan badminton memang tak boleh dipisahkan...
Teringat aku ada satu wartawan tanya dengan Datuk Misbun adakah beliau sudah tidak sayangkan dunia badminton lagi sehingga memutuskan untuk bersara..
Terus DM bergenang air mata...badminton dah menjadi sebahagian dari kehidupan beliau..mana mungkin beliau lupakan itu semua....

Dari menjadi pemain sehingga berjaya menjadi jurulatih yang mengangkat kembali martabat badminton selepas era ayahnya dulu Hj Sidek dan kini dua orang anak buahnya telah pun berjaya menempa nama di mata dunia..begitu besar jasanya kepada tanahair kita..
 Tapi ada pihak berkata biarlah mereka pergi, kerana DM hanya melatih Datuk Lee Chong Wei sorang saja..adakah pihak itu bersetuju DM melepaskan jawatannya..adakah pihak itu tahu dia terpaksa ataupun rela hati melepaskan jawatannya....

Bagi aku orang yang penting seperti DM tak boleh dipersia-sia bakat kejurulatihannya itu...yaa..yaaa aku tahu korang mesti berkata..jurulatih hanya melatih...pemain yang menentukan nasibnya di gelanggang nanti...
Korang ingat Roslinda Samsu...atlet lompat bergalah yang gagal menyerlah di Sukan Komanvel tempohari...alasannya ketiadaan jurulatih untuk membimbing, memberi semangat, menganalisa kelemahan dan macam2 lagilah....

Yang terbaru MAKAF...sukan karate-do....nak tukar jurulatih baru...last-last atlet boikot...itu tandanya betapa pentingnya jurulatih disisi atlet/pemain...udah saling kenal-mengenali..faham antara satu dengan yang lain...

Itu yang aku nampaklah...keringat DM masih diperlukan...BAM perlu mencari jalan terbaik untuk selesaikan kemelut ini...tapi jangan lepaskan DM pergi untuk kali ini...

Enggan ikut emosi

Gengblogger

Alahhumma Alaika Bi yahud - Ya Allah, hancurkan kaum yahudi

4 Komen Yang Bernas:

Puteri Iqa Izyan said...

sian die kan.. ade mslh dgn pihak BAM.
ramai ank buah die kecewa

Afzainizam said...

=====,o00o Pon..Ponn..Ponn
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Selamat Tahun Baru Dengan Azam Baru
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Ni adalah rasa kekecewaan Dato Misbun ..... kita kena dengar luahan hatinyerrr mmg betul berat lagi bahu memikulnya...

Beliau banyak berjasa pada Negara....

syashafie said...

agak sedih bila tau benda nih :(

kojah said...

salam...nak cilok apa tuh?haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Malaysia Super League - PERAK