Layan Diri

Loading...

..SaYaNGku FaiSh..

18.6.10

khusyukkah Aku sembahyang

Salam 1blogger 1Malaysia,



Nie kesah waktu sembahyang jumaat,

Skrgkan time cuti sekolah jadi ramai ler bebudak, anak2, remaja2 datang masjid untuk besolat jumaat.. kalo ko datang nak ersolat aku tak kesah, tapi ko datang nak nyembang, main kejor2, gelak2 dalam masjid apahal..ok..ok itu bebudak mungkin belum sunat lagi kot....nie bapak budak,alahmak nyembang ngalahkan khutbah pulak...kalau ikut hadis sia-sia jumaat bapak budak tu.....lagi satu hal imam dah start sembahyang...time nie depa terhegeh2 nak amik air semayang.
Aku puas cuba mengusyukkan diri, tapi apakan daya telinga aku nie kuat menangkap sora-sora bebudak yang masih bermain2...ada org nyembang2 lagi...ya allah dapatkah aku pahala jumaat tadi...adoiii inilah padah nak duk tingkat bawah, slalunya kau duk kat atas...tenang jer..kat bawah ya rabbi mcm pasor dah.....apapun aku berdoa agar semayang jumaat aku tadi ada nilainya...

"Barang siapa yang berkata-kata apabila khatib sedang membaca khutbah walaupun dengan berkata “diam” (melarang orang lain daripada bercakap) sekalipun, maka luputlah pahala Jumaatnya."








Alahhumma Alaika Bi yahud - Ya Allah, hancurkan kaum yahudi

3 Komen Yang Bernas:

Afzainizam said...

WELCOME.WORLDCUP  
╔══╦══╗╔╦══╗  
╚═╗║╔╗║║║╔╗║    
╔═╝║║║║║║║║║ 
║╔═╣║║║║║║║║    
║╚═╣╚╝║║║╚╝║    
╚══╩══╝╚╩══╝
SAY.NO.JUDI.BOLA
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

yup aku dengar khatib tu pesan cam tu... pastu aku ikut aje lahg diamkan diri fahamkan betul-betul sambil memejamkan mata dan anguk-anguk tersegut-sengut tanda aku faham.... lalu ade orang kejutkan aku ... " adik dah sembayang ni ... bangun" hah kutbah hari ni tajuk ape ye....

durakhyar said...

tagline bese2 org melayu:

"jap..jap..xkhutbah agi"
"jap tak azan agi"

jap jap..tu jer jawapnyer..

last2 khutbah tertinggal

aMoR said...

mmg susah pon..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Malaysia Super League - PERAK