Layan Diri

Loading...

..SaYaNGku FaiSh..

10.12.10

Aminulrasyid Amzah

Salam, 1blogger 1malaysia..

Korang ikuti tak kes perbicaraan Aminulrasyid Amzah, remaja yang mati ditembak oleh anggota polis.
Aku ada jugak ambil tau perbicaraan ini dan amat berharap kes ini diadili seadil-adilnya.

Mengikut keterangan rakan Amirulrasyid, mangsa dikatakan panik akibat dikejar peronda polis, manakala polis menembak bila kenderaan yang dipandu mangsa tidak diberhentikan dan dipandu laju.

Walaupun kejadian tu berlaku bulan April lalu, tapi terasa seperti berlaku bulan lepas jer...cepatnyer masa berlalu.. Jom kita ikuti keterangan saksi yang ke-28 perbicaraan nie...


Oleh NOOR AZMAH IBRAHIM
SHAH ALAM 9 Dis. - Seorang anggota polis mengaku melepaskan tembakan ke arah belakang kereta Proton Iswara yang dipandu oleh Aminulrasyid Amzah dilakukan tanpa arahan daripada mana-mana pihak.

Konstabel Mohd. Izham Mahayadin berkata, dia bertindak demikian atas inisiatif sendiri bagi memberhentikan kenderaan yang dipandu laju dan berbahaya oleh remaja berusia 15 tahun itu selain gagal mematuhi arahan polis.

Tembakan itu dilepaskan dari tingkap tempat duduk penumpang bahagian hadapan kereta peronda semasa mereka berpusing di Bulatan Kayangan, Seksyen 11 di sini.

''Posisi ketika itu jelas dan selamat. Tidak ada kereta orang awam dan kedudukan sasaran tembak adalah dekat. Selepas selesai menembak, saya nampak tayar bocor dan tangki keluar minyak.

''Keadaan di Bulatan Kayangan juga terang kerana banyak lampu jalan serta ada lampu sorot,'' katanya semasa menjawab soalan Timbalan Pendakwa Raya, Mohd. Dusuki Mokhtar pada sesi pemeriksaan utama yang memakan masa hampir tujuh jam sejak semalam.

READ MORE

Alahhumma Alaika Bi yahud - Ya Allah, hancurkan kaum yahudi

1 Komen Yang Bernas:

nazihahisa said...

tapi kesiannya dkt dia.. mcm tak patut je solution nya tembak.. isk..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Malaysia Super League - PERAK