..SaYaNGku FaiSh..

3.12.10

Hujan dan BSN

Salam, 1blogger 1malaysia..


BIARPUN diangkat sebagai band indie nombor satu negara, Hujan tetap pemuzik yang sama, tidak seinci pun mereka berubah. Jiwa dan minat mereka masih terletak di landasan yang sama seperti dulu iaitu muzik.

Bermula dengan penubuhan Hujan pada Februari 2006 dan menghadapi pelbagai pahit getir, kini, Hujan yang dianggotai oleh Noh (vokal), Hang Dimas (keyboard) dan Izzat (bass) boleh menuai hasil daripada penat lelah mereka.

Wang bukan lagi masalah utama untuk mereka menggerakkan jentera Hujan. Bagaimanapun menurut Noh, istilah mewah yang diberi kepada mereka terlalu besar kerana hakikat sebenarnya Hujan bukan satu band yang mewah dengan wang ringgit, meskipun baru sahaja dilantik sebagai duta produk perbankan dalam talian untuk Bank Simpanan Nasional (BSN) selama setahun.

"Bersyukur nama kami semakin besar tetapi untuk kata kami mewah, rasanya belum lagi. Apa yang saya boleh katakan ialah kami kini lebih senang, tidaklah seperti dulu, banyak hal tergendala kerana kesempitan wang.

"Sebenarnya banyak wang kami dilaburkan untuk memajukan Hujan dan diri saya sendiri. Macam saya, banyak menghabiskan wang pada peralatan muzik, Dimas pula pada syarikat kami Morning Rocket dan Izzat pula seorang penyimpan wang yang tegar dalam Amanah Saham Berhad," ujar Noh tentang aliran wang Hujan.

Dimas yang boleh disifatkan pengurus dan pekerja pemasaran band Hujan mengangguk kepala tanda setuju dengan apa yang diluahkan Noh.

Sambil tertawa Dimas berkata: "Kalau kami band yang mewah, awal-awal lagi saya sudah beli kereta mewah tetapi saya masih pemandu setia kereta Kancil."

Lagi berita di Kosmo!

En.Epai:-
Bagus tengok anak-anak muda nie...aku pun layan juga lagu2 dari band hujan nie...maklumlah duk rasa diri muda lagi, padahal....
BSN pun berani amik depa nie jadi ikon perbankan, mungkin tarikan anak muda pada band Hujan nie yang akan menggalakkan anak2 muda jadi penyimpan wang...nak simpan duit simpanlah dibank jangan simpan bawah bantal...ok Hujan teruskan bermuzik.....Nahaiiiii
Alahhumma Alaika Bi yahud - Ya Allah, hancurkan kaum yahudi

0 Komen Yang Bernas:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Malaysia Super League - PERAK