Layan Diri

Loading...

..SaYaNGku FaiSh..

21.12.10

Nahas membabitkan bas

Salam, 1blogger 1malaysia..


Kredit to Berita Harian
 Mungkin belum terlambat lagi untuk mengucapkan takziah kepada keluarga mangsa nahas kemalangan ngeri yang berlaku diSimpang Pulai pada 20hb Isnin kelmarin.

Tentunya korang mengikuti kemalangan ngeri tersebut hingga ke hari nie.
Dalam berita harian sendiri terdapat 28 arkib mengenai nahas terburuk dalam negara nie.

Juga bermacam-macam pendapat yang dikeluarkan, pandangan-pandangan peribadi yang diluahkan dan yang terbaru Penubuhan Jawatan kuasa khas untuk mengkaji kejadian tersebut.

Terdengar dan terbaca juga berita, kemungkinan tindakan mahkamah akan diambil terhadap sesiapa yang terlibat dalam kejadian ini. Terpulanglah....

Bagi pandangan peribadi aku, penggunaan bas dua tingkat atau "high decker" ker, mungkin tidak sesuai kut untuk berada diatas jalan raya di Malaysia nie..pandangan aku la...
Sebab aku berpandangan demikian, jalan raya itu sendiri dengan permukaan jalan yang tak rata, ada jalan yang tinggi bebenor hinggakan kereta Viva 660cc terpaksa tukar gear 2 untuk naik ( dengan muatan penuhla ). Terlalu curam pun ada hinggakan kalau tak tekan minyak pun meter pun boleh cecah 80km/jam. Ada selekoh yang tajam hinggakan kalu amik corner, orang belakang boleh tersandar ke pintu kereta..punyalah tajam wehh

Tapi apa yang pasti dan benar..ini qada dan qadar...bagi orang islam kita kena redha dengan ketentuan illahi....yang hidup akan mati...ingatlah juga kematian itu amat menyakitkan...dan tidak dicepat atau dilambatkan walaupun sesaat...

Kejadian kemalangan seperti ini patut dijadikan iktibar kepada semua...

Alahhumma Alaika Bi yahud - Ya Allah, hancurkan kaum yahudi

4 Komen Yang Bernas:

L said...

jom bcer new n3 L sini. http://lolz-l.blogspot.com/2010/12/terlalu-banyak-sgt-kasut.html =) l follo kamu jugak

Freaky F said...

tkt dh naik bas dibuatnya

noorafzan said...

yp, rasanyapun tak leh salahkan pemandu bas tu kan.
sebab dia hanya menjalankan tugas dia.
dengar2 ada terjumpa tompokan minyak atas jalan tu.
ye ke?

Lovely Bella said...

ermm.. aku x leh tgk laa kemalangan2 nih.. lemah semangat :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Malaysia Super League - PERAK