..SaYaNGku FaiSh..

11.12.10

ADILKAH RAKYAT MALAYSIA DIBEBANKAN DEMI KEUNTUNGAN TNB?

Salam, 1blogger 1malaysia..

Tenaga Nasional Berhad (TNB) mencatatkan KEUNTUNGAN BERSIH sebanyak RM1.11 bilion dalam tempoh suku kewangan ketiganya yang berakhir pada 31 Mei lalu, sekaligus mencatatkan peningkatan sebanyak 9% daripada RM1.02 bilion dalam tempoh yang sama tahun lalu yang berpunca daripada peningkatan dalam permintaan tenaga elektrik serta pengukuhan nilai ringgit.

Keputusan pentadbiran Najib Abdul Razak untuk menangguhkan penyemakan tarif elektrik, seperti yang diumumkan, tidak menjamin bahawa tarif elektrik sedia ada akan dikekalkan, sebaliknya dengan menggunakan alasan KENAIKAN KOS, KENAIKAN HARGA BAHAN API, KENAIKAN ITU DAN INI, tarif elektrik akan disemak, seterusnya syarikat pemonopoli tersebut akan menikmati keuntungan berbilion ringgit dalam tempoh setahun selepas penyemakannya.

Ada seperti yang tidak kena dengan syarikat utiliti negara seperti Tenaga Nasional Berhad. Di sebalik tujuan kerajaan untuk mengurangkan beban perbelanjaan menguruskan utiliti tersebut sekaligus membawa kepada penswastaannya, penswastaan Lembaga Lektrik Negara menjadi Tenaga Nasional Berhad diletakkan atas beban dan bahu pengguna, atau lebih tepat lagi rakyat Malaysia.

HOUSE PK

En.Epai:-
Tariff dijangka naik tahun depan, kalu naikla, satu jer aku mintak...bil anggaran secara pos hendaklah TNB mansuhkan nyusahkan aku jer, lagi2 kalu bil tak sampai....Nahaiiiii (nak kena pakai genset sendiri la camnie)

Alahhumma Alaika Bi yahud - Ya Allah, hancurkan kaum yahudi

4 Komen Yang Bernas:

Izamir Ridzwan said...

betui.. bill anggaran sepatutnya xpayah buat.. apa susah sgt ke nk mai check tiap2 bulan?? tak cukup pekerja?? cari la.. bukan main aggar ja

En. Epai said...

Nasib baik TNB satu2nya pembekal elektrik..kalu ada syarikat lain memang bye2 la TNB...

fiqkbe said...

minyak naik, letrik naik. huhu.. makin miskin la kita camni =(

En. Epai said...

fiq:-
Gaji jer payah nak naik..huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Malaysia Super League - PERAK